Utilitzarem aquest blog com entorn personal
d'aprenentatge (Personal Learning Environment) per a treballar la
unitat didáctica "Els misteris dels Misteri".
La unitat didàctica “Els misteris del Misteri” de l’especialitat de Tecnologia, s'utilitzarà en
2n curs de l' ESO, per veure el bloc de continguts número 5: “Estructures i
mecanismes: màquines i sistemes”. Tindrà una durada de 10 sessions, en
les quals es treballaran els continguts teòrics necessaris i els treballs
pràctics oportuns.
La
unitat es relaciona amb el currículum de
Tecnologia de l' ESO mitjançant el Decret
87/2015, de 5 de juny, del
Consell, pel qual establix el currículum (RD 1105/2014 del 26 de desembre) i
desplega l’ordenació general de l’Educació Secundària Obligatòria i del
Batxillerat a la Comunitat Valenciana.
La rellevància d’aquesta unitat en l’aprenentatge de
l’alumnat es basa en diferents factors. D’una banda, conèixer el funcionament i
les aplicacions dels mecanismes i aprofitar aquest coneixement per a solucionar
els problemes i necessitats de l'home. D’ altra banda, treballar i conèixer El
Misteri d'Elx, eixe tresor cultural del nostre poble i una de les joies més
preuades del patrimoni valencià (com ho proven la seua declaració com a
Monument Nacional a l'any 1931, i la seua inclusió, l'any 2001, en la primera
Proclamació de les Obres Mestres del Patrimoni Oral i Immaterial de la
Humanitat per la UNESCO) i donar la importància que això es mereix.
Amb aquesta unitat didàctica aconseguirem treballar
els contingut acadèmics de la matèria de tecnologia al mateix temps que
concretem l’aprenentatge lingüístic de l’alumnat (també el d’incorporació
tardana), de manera que puga esdevindre plenament competent en valencià i en
castellà. Tot això sense oblidar valorar les manifestacions culturals del
nostre entorn, mostrant interès i respecte.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada